Ivana Solařová: Větší komfort pro návštěvníky úřadu

Našemu městu se v nedávné době naskytla jedinečná příležitost – odkoupit od státu areál bývalé hasičské základny na Pražské ulici, a to za relativně rozumných 36 milionů korun.

Představte si, že si potřebujete vyřídit nový občanský průkaz. Nebo zajít na živnostenský úřad. A už předem se děsíte, jak se tam dostanete, jestli se Vám podaří zaparkovat a potom ještě nezabloudit v útrobách budovy pamatující doby předlistopadové strnulosti. 


Nic moc, že? Je čas s tím něco udělat. Našemu městu se v nedávné době naskytla jedinečná příležitost – odkoupit od státu areál bývalé hasičské základny na Pražské ulici, a to za relativně rozumných 36 milionů korun. Areál je poměrně velký, dobře využitelný pro administrativní a kancelářské účely, disponuje odpovídajícím počtem parkovacích míst. A pro městský úřad je to jako na zavolanou.

Do konce roku 2026 musíme jako úřad vyklidit stávající prostory správního odboru v budově Policie ČR na Pražské 59, tedy jen pár bloků od bývalé hasičské základny. Pokud bychom tento odbor přesunuli právě do zmíněného areálu, udržíme nejen dobrou dopravní dostupnost, ale také by návštěvníci odboru měli kde pohodlně zaparkovat. Parkování je právě jedním z hlavních argumentů, proč nepovažujeme za rozumné přesouvat agendu řidičských a občanských průkazů a registrace vozidel do centra do budovy pošty na Horním náměstí.

Správní odbor navštíví denně několik stovek občanů, řada z nich právě autem. Výhoda případné nové budovy na Pražské je ale také v tom, že bychom sem mohli přesunout i většinu odborů z budovy úřadu na náměstí Armády. Nejen že by si tak občané mohli vyřídit řadu věcí na jednom místě, ale i samotní pracovníci úřadu by se dočkali příjemnějšího prostředí. Budova na Armádě má totiž ta nejlepší léta už dávno za sebou a rekonstrukce by si vyžádala vyšší desítky milionů korun. Přesun odborů ze dvou budov do jedné s sebou podle našich propočtů navíc přinese každoroční úspory ve výši až 4 milionů korun.

O možnosti odkoupení areálu budeme jednat na schůzi zastupitelstva 19. února, tedy po uzávěrce Znojemských listů. Věřím, že většina zastupitelů toto strategické rozhodnutí podpoří. Je to krok k modernímu úřadu a většímu komfortu pro obyvatele Znojma i okolního regionu.

Ivana Solařová,
starostka města Znojma

23. 2. 2024